joi, 30 iunie 2011

,,Silvuple monsieur,, – milogii de la Orange. Scrisoare deschisa la adresa celor de la Orange.

Un actoras francez facea glume proaste la adresa romanilor imitand salutul-rugaminte al milogilor tigani-rromi din Paris. In mintea francezilor de rand se incearca a se inocula ideea ca toti romanii sunt milogi, cersetori si amarati fara demnitate, ignorandu-se cu buna stiinta faptul ca milogii din Paris sunt tigani-rromi din toata Europa, cu precadere din Bulgaria, România, Macedonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Spania, Grecia, Serbia, Italia, Franta ,Germania, Anglia si din alte tari unde traieste aceasta minoritate etnica. Dar e mai simplu sa ii denumesti pe toti romanii drept tigani-rromi si sa denigrezi o tara intreaga si o etnie, decat sa spui adevarul, ca doar o parte din tigani-rromi sunt romani si doar o parte foarte mica din tigani-rromi sunt milogi in Paris.

Ei tocmai despre adevar e vorba in acesta scrisoare deschisa, deoarece o intamplare din viata mea se dovedeste a fi o politica de afaceri pe fata a firmei franceze de telefonie-Orange, care se doreste a fi onorabila si respectabila. In realitate angajatii acestei firme sunt instruiti sa se poarte ca niste milogi adevarati, ,,furand,, cu aparenta de acte in regula din buzunarul clientilor.


In fapt, eu Marius Chiuzan am avut un contract cu firma Orange, semnat in luna mai 2009 pe care am dorit sa il reziliez definitiv deoarece la aproximativ 35 de lei platiti lunar primeam doar 250 de minute in reteaua Orange si 140 de minute nationale.
Si e putin in comparatie cu ce optiuni sunt acum pe cartela la aceeasi firma, deoarece cu doar 5 euro, adica aproximativ 27 de lei, (la Orange euro este peste 5,2 lei desi cursul oficial e 4,2 lei – deci alta ,,invarteala,, a francezilor, si nu tine explicatia cu TVA-ul deoarce toate produsele si serviciile din Romania au TVA-ul inclus in pretul final afisat) se pot obtine 1500 de minute in retea si 75 de minute nationale, plus SMS-uri. Asa ca inca din iarna am fost la reprezentanta Orange din Bistrita de pe G. Sincai–Piata Centrala, vis-a-vis de primaria Bistrita, unde m-am interesat cum pot renunta, la expirarea lui, la contract si sa trec pe cartela. Mi s-a spus atunci sa revin in luna mai, asa ca la inceputul lunii mai am fost sa cer trecerea pe cartela. De acolo mi s-a spus politicos sa revin dupa 25 mai 2011, ca doar atunci imi expira contractul si numai atunci se poate face ceva.  In 06 iunie 2011 am facut o cerere scrisa pentru a trece pe cartela, deoarece contractul imi expirase deja pe 25 mai 2011.
Stupoare, un angajat foarte rece si bine pregatit cu sloganuri mi-a spus ca am venit prea tarziu si drept urmare mai trebuie sa stau luna iunie, pana expira inca o luna de abonament adica pana 25 iunie 2011.
O.k. am spus, treaca de la mine, mai platesc o luna.
Dar zilele acestea am vrut sa vad daca sunt trecut pe cartela si ce optiuni de reincarcare am si atunci am vazut ca am contractul prelungit de Orange pe inca o luna, pana in 25 iulie, deci inca 35 de lei de platit. Ca vreau-ca nu vreau…da bani la ,,milogii,, francezi de la Orange.
Am fost din nou la Orange Bistrita, la sediul din Piata Centrala si am cerut sa fiu trecut acum pe cartela.
O domnisoara cu o mima impasibila, la fel de bine instruita ca si colegii ei din datiile trecute,  mi-a spus cu calm rece-ucigator ca ,,stimate domnule Chiuzan contractul dumneavoastra a fost prelungit pana in 25 iulie, inclusiv, deoarece s-a inregistrat cererea dv. de trecere la cartela doar in 06 iunie si de atunci trebuie sa treaca minim o luna calendaristica si zilele pana la care expira perioada de abonament lunar,, - adica pana in 06 iulie plus pana la expirarea unei luni de abonament adica pana in 25 iulie inclusiv.

,,Teapa,,. Da, am luata ,,teapa,, de la Orange Romania-Franta. Adica cu de la ei putere trebuie sa mai platesc inca doua luni de abonament deoarece  birocratia si subterfugiile lor le permit sa faca ce vreau ei, francezii cu clientul roman. Sa il amane, sa il batjocoreasca, sa il poarte pe drumuri si in final sa ii mai ,,fure legal,, niste bani.

In aceasta situatie am sa ma adresez la Protectia Consumatorului si poate chiar am sa fac o plangere in instanta, nu pentru paguba de 70 de lei ci pentru a demonstra ca in tara asta mai sunt oameni ce nu accepta mojicia si bataia de joc a unei firme multinationale patronata si de statul Francez-condus de Nicolas Sarkozy, ce are peste 26 la suta din actiunile de la France Telecom-actionarul majoritar de la Orange.

Deoarece mai multi prieteni si cunoscuti mi s-au plans dupa incidentul meu ca au patit si ei la fel, m-am decis sa scriu acest material si sa il trimit la toti cunoscutii, la colegii din presa si la toti din listele mele de socializare, pentru ca nimeni, niciodata sa nu mai fie pacalit –asa zis legal de cineva, atat din tara cat si din strainatate, cu atat mai mult de firme care isi creeaza aura de seriozitate.

          O solutie de moment este ca abonatii Orange sa mearga cu 2 luni inainte de expirarea contractului si sa ceara in scris  sa le fie reziliat contractul la expirarea lui sau trecerea pe cartela, ori  sa filmeze si sa inregistreze legal discutiile cu angajati Orange (prin atentionarea lor asupra acestor operatii), pentru a le putea folosi in instanta.

 

Marius Chiuzan - jurnalist independent, revoltat de practicile incorecte ale firmei Orange.   



http://www.bistritanews.ro/index.php?mod=article&cat=2&article=2766

Un comentariu:

  1. Te-ai complicat. Trebuia pur si simplu sa scoti cartela sim din aparat...si sa-ti cumperi tot singur o alta cartela cu numar. Si pe vremea aia nu era oferta cum zici tu...era cu 5 euro 3000 minute, 3000 sms, etc. Deabia acum e asta cu 1500 min. Acolo unde nu esti respectat...nu se merita sa respectzi. bafta

    RăspundețiȘtergere