joi, 22 iulie 2010

FNSA respinge textul Ordonanţiei de Urgenţă nr. 63 din 30 iunie 2010.

Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA), afiliată la Confederaţia Naţională Sindicală “Cartel ALFA”, analizând textul Ordonanţiei de Urgenţă nr. 63 din 30 iunie 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, în special ART. III, prin care se stabilesc normativele de personal în administraţia publică locală, respinge acest act normativ, cel puţin din următoarele motive:

- FNSA consideră acest act normativ o gravă ingerinţă în administraţia publică locală şi ştirbirea autonomiei locale prin încălcarea principiilor constituţionale şi a acquis-ului comunitar – Carta Europeană a autonomiei locale - autonomia locală administrativ-organizatorică şi financiară, respectiv dreptul şi capacitatea efectivă a autorităţilor locale de a rezolva şi de a gestiona, în nume propriu şi sub responsabilitatea lor, ca autorităţi alese, treburile publice, în interesul colectivităţilor locale pe care le reprezintă, inclusiv în ceea ce priveşte stabilirea numărul de posturi necesar, pentru a asigura o gestiune eficientă si a răspunde nevoilor cetăţenilor;
- criteriul de normare a personalului din administraţia publică locală – numărul de locuitori, este insuficient şi superficial. Mai mult decât atât, este disproporţionat: nevoile şi resursele pentru administrarea şi gestionarea unei comunităţi locale de 200.000 de persoane nu pot fi aceleaşi cu ale unei comunităţi de 400.000. OUG nr. 63 stabileşte, în acest sens, un număr de personal aproximativ egal pentru acestea, identic chiar între un municipiu cu un număr de 303.000 locuitori şi unul cu 400.000, numărul maxim de salariaţi fiind atins la cifra de 303.000. Alături de acest criteriu trebuiau identificate şi altele de exemplu dezvoltarea economică, realizarea de venituri proprii, oraşe-municipii, centre universitare şi fluxul de studenţi, municipii reşedinţă de judeţ, volumul serviciilor medicale şi calitatea acestora etc., care fără îndoială implică alte resurse, alte nevoi, un alt volum de muncă.
- termenul de 40 de zile impus pentru punerea de acord cu noile prevederi legale, sub ameninţarea răspunderii penale, este insuficient, şi nu poate justifica decât graba reducerii cheltuielilor bugetare, însă pe un fond de panică şi haos previzibil;
- nu cuprinde criterii comune de clasificare a persoanelor ce urmează a fi disponibilizate, negocierea acordării de plăţi compensatorii, precum şi adoptarea unor măsuri concrete de recalificare sau reconversie profesională. În acest moment se foloseşte ca şi criteriu principal apartenenţa la sindicat sau în conducerea sindicatului!
Guvernul României nu dă dovadă că şi-a asumat consecinţele acestor disponiblizări, în special creşterea numărului de şomeri, scăderea puterii de cumpărare şi reducerea consumului, cu derapaje economice incontrolabile, pe termen mediu şi lung, neexistând studii şi date concrete. Considerăm că efectul va fi unul de bumerang, ca şi în cazul impozitului forfetar, specific măsurilor hazardate ale actualului Executiv.

Valer Suciu
Preşedinte F.N.S.A.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu